Skip to main content

Drickaservice

Håll energinivån uppe!

Stabil energi

Enervit sportdryck

En väl fungerande drickaservice är ett av de allra enklaste sätten att tjäna tid och placeringar. Elitåkarna fyller på vätska var 20:e minut för att kroppen inte ska gå tom på energi och man ska riskera att träffa den ökända väggen.
Med hjälp av våra proffsservice så behöver du aldrig stanna för att dricka och inte använda de ordinarie vätskestationerna. Våra vätskelangarna är många och erfarna.
Till Anmälan
Vätska per lopp
4
Var 20:e minut
1,5
Upplev skillnaden

Ett av de enklaste sätten att tjäna tid och placeringar

Anmälan Drickaservice

Drickaservice

Du kommer att få mellan 3,5 – 4 liter vätska (7 flaskor x drygt 5 deciliter). Med hjälp av detta upplägg kommer du verkligt nära elitåkarnas proffsiga drickaservice, elitåkare dricker ca 1,5 – 2 dl var 20:e minut, det tycker jag att du också ska göra – låt oss hjälpa dig med det.

Nu servar vi er med den nya effektiva kolhydratdrycken Enervit Isocarb 2:1 är en sportdryck som ger dig energi i form av kolhydrater från maltodextrin och fruktos. Med salter, mineraler och vitaminer.

Du startar med ett vätskebälte med en flaska på ryggen. Du får en flaska och en påse sportdryck när du beställer servicen, den blandar du själv innan start och dricker av tills du kommer till den första servicestationen.

Vi har sex stationer efter banan där du ”pantar” din flaska (slänger den och får en ny). Totalt får du sju flaskor Enervit.

OBS vi har enbart Drickaservice till Vasaloppet.

Priset för drickaservicen är 800:-

Betalning, karta/instruktioner och utlämning av flaskan sker vid Vasasvahns vallaservice i sälen och Mora. Du hittar dem här.

I Mora ligger vallaservicen ca 250 m från vasaloppsmålet.
Se karta här

I Sälen har vi kvar samma ställe som tidigare, vid Berga By i direkt anslutning till Vasaloppsstarten.
Se karta här

OBS Drickastationerna finns bemannade baserat på en åktid av 10 tim och 30 min.

Så för att ha nytta av drickaservicen bör du åka på 10.30 eller snabbare. Anledningen är att vi inte kan ha kontroll på om åkare har brutit eller inte startat.





    (Ange om du vet, annars meddelar du det på plats)